Ciągnik rolniczy PRONAR 1025 A
Przeznaczony do wykonywania prac w średnich i dużych gospodarstwach rolnych przy współpracy z maszynami zawieszanymi, przyczepianymi i z napędem od WOM. Ciągnik wyposażono w sprzęgło cierne suche dwutarczowe, mechaniczną czterobiegową synchronizowaną skrzynię biegów, tylny most z przekładnią zębatą stożkową i blokadą hydrauliczną mechanizmu różnicowego, przedni most napędowy typu belkowego z reduktorami planetarnymi i napędem włączanym automatycznie przy poślizgu kół tylnych, WOM niezależny i zależny, pompę o wydatku 45,0 dm3/min, trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi oraz zewnętrzny układ hydrauliczny z 3 parami szybkozłączy typu ZSR. Posiada hydrostatyczny układ kierowniczy marki DANFOSS, hamulec roboczy suchy tarczowy niezależny uruchamiany mechanicznie i mechaniczny hamulec postojowy oraz instalację elektryczną 12 V z dwoma akumulatorami 12 V i alternatorem 14 V - 0,7 kW. Kabina bezpieczna, komfortowa z wentylacją, ogrzewaniem, z uchylnym dachem i oknami, wycieraczkami szyby przedniej i tylnej oraz siedziskiem komfortowym marki GRAMMER lub SEAT z zagłówkiem.
dane techniczne
|
CHARAKTERYSTYKA MOCY |
|||||||||||
Moc znamionowa przy 2200 obr/min | 74+4 kW (105 KM) | ||||||||||
Maksymalny moment obrotowy przy 1400 obr/min | 375 Nm | ||||||||||
SILNIK |
|||||||||||
Marka | MMZ | ||||||||||
Filtr powietrza | olejowy | ||||||||||
Liczba cylindrów | 4 | ||||||||||
Rodzaj wtrysku | bezpośredni | ||||||||||
Pojemność skokowa | 4752 cm3 | ||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa | 229 g/kWh | ||||||||||
Rodzaj chłodzenia | cieczą | ||||||||||
Urządzenie ułatwiające rozruch | świeca płomieniowa | ||||||||||
UKŁAD KIEROWNICZY |
|||||||||||
Rodzaj | hydrostatyczny | ||||||||||
Typ | z cylindrem dwustronnego działania w trapezowym układzie kierowniczym | ||||||||||
Marka | DANFOSS | ||||||||||
UKŁAD HAMULCOWY |
|||||||||||
Hamulec roboczy | tarczowy, suchy, niezależny, uruchamiany mechanicznie | ||||||||||
Hamulec postojowy | mechaniczny, sterowany dźwignią | ||||||||||
UKŁAD NAPĘDOWY |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Tylny
most napędowy
|
|||||||||||
Przedni
most napędowy
|
|||||||||||
UKŁAD HYDRAULICZNY |
|||||||||||
Zbiornik oleju | niezależny | ||||||||||
Funkcja podnośnika | regulacja siłowa, pozycyjna, mieszana | ||||||||||
Wydatek pompy | 45 dm3/min | ||||||||||
Ciśnienie nominalne w układzie | 18,5 - 20 MPa | ||||||||||
Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi | 2 kat, w/g ISO | ||||||||||
Maksymalny udźwig podnośnika z siłownikiem C125 | 4500 kg | ||||||||||
Hydraulika zewnętrzna | 3 pary szybkozłączy typu ZSR lub EUR | ||||||||||
WAŁ ODBIORU MOCY |
|||||||||||
Rodzaj | niezależny i zależny | ||||||||||
Prędkość obrotowa WOM niezależnego WOM/silnik | 540/2037
obr/min 1000/2157 obr/min |
||||||||||
Prędkość obrotowa WOM zależnego | 3,5 obr/m drogi | ||||||||||
Średnica końcówki WOM | 35 mm | ||||||||||
Liczba wpustów | 6 (540), 21 (1000) | ||||||||||
POJEMNOŚCI |
|||||||||||
Zbiornik paliwa | 156 l (2x78) | ||||||||||
Układ chłodzenia silnika | 20 l | ||||||||||
Układ hydrauliczny | 25 l | ||||||||||
Skrzynia biegów, tylny most | 40 l | ||||||||||
Układ smarowania silnika | 15 l | ||||||||||
Filtr powietrza | 3 l | ||||||||||
WYMIARY |
|||||||||||
Długość | 4215 mm | ||||||||||
Szerokość | 2065 mm | ||||||||||
Wysokość | 2930 mm | ||||||||||
Rozstaw osi | 2570 mm | ||||||||||
Prześwit pod układem zawieszenia | 380 mm | ||||||||||
UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|||||||||||
Napięcie | 12 V / rozruch 24 V | ||||||||||
Akumulator | 2 szt. 12 V o poj. 88 Ah | ||||||||||
Rozrusznik | 24 V – 4,0 kW | ||||||||||
Alternator | 14 V – 1,0 kW | ||||||||||
ROZSTAWY KÓŁ |
|||||||||||
Przednich | 1420-1970 mm | ||||||||||
Tylnych (bezstopniowo) | 1400-2100 mm | ||||||||||
MASY CIĄGNIKA |
|||||||||||
Masa ciągnika gotowego do pracy z kabiną | 4269 kg | ||||||||||
Rozkład mas przód/tył | 1592/2677 | ||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Dopuszczalna masa holowanych przyczep | 15000 kg | ||||||||||
OGUMIENIE |
|||||||||||
Przód | 360/70/R24 lub 380/70/R24 | ||||||||||
Tył | 18,4 x R34 lub 520/70/R34 | ||||||||||
ZESPOŁY PRZYŁĄCZENIOWO - ZACZEPOWE |
|||||||||||
Zaczep przedni | widełkowy | ||||||||||
Dolny zaczep transportowy | sterowany podnośnikiem, dopuszczalny nacisk pionowy na hak 18 kN | ||||||||||
Zaczep rolniczy | widełkowy, wychylny, dopuszczalny nacisk pionowy 6,5 kN | ||||||||||
Belka zaczepowa z zaczepem | na żądanie | ||||||||||
KABINA |
|||||||||||
Bezpieczna odpowiadająca normom OECD i wymaganiom regulaminu 71 EKG dotyczącym pola widzenia kierowcy. | |||||||||||
Komfortowa z bardzo dobrą filtracją powietrza wymuszonego przez wentylator, z możliwością wyposażenia w filtr węglowy | |||||||||||
Nagrzewnica powietrza, wycieraczki szyby przedniej i tylnej, okna boczne i tylne uchylne, dach uchylny. | |||||||||||
Komfortowa i ergonomiczna tablica przyrządów wraz z przełącznikiem kierunkowskazów pod kierownicą. | |||||||||||
Komfortowe siedzisko z zagłówkiem, podłokietnikami oraz regulacją kąta pochylenia oparcia. |