Ciągnik rolniczy PRONAR 1221 A
Przeznaczony do wykonywania prac w średnich i dużych gospodarstwach rolnych przy współpracy z maszynami zawieszanymi, przyczepianymi i z napędem od WOM. Ciągnik wyposażono w sprzęgło cierne suche dwutarczowe, mechaniczną czterobiegową synchronizowaną skrzynię biegów, tylny most z przekładnią zębatą stożkową i blokadą hydrauliczną mechanizmu różnicowego, przedni most napędowy typu belkowego z reduktorami planetarnymi i napędem włączanym automatycznie przy poślizgu kół tylnych, WOM niezależny i zależny, pompę o wydatku 45,0 dm3/min, trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi oraz zewnętrzny układ hydrauliczny z 3 parami szybkozłączy typu ZSR. Posiada hydrostatyczny układ kierowniczy marki DANFOSS, hamulec roboczy suchy tarczowy niezależny uruchamiany mechanicznie i mechaniczny hamulec postojowy oraz instalację elektryczną 12 V z dwoma akumulatorami 12 V i alternatorem 14 V - 0,7 kW. Kabina bezpieczna, komfortowa z wentylacją, ogrzewaniem, z uchylnym dachem i oknami, wycieraczkami szyby przedniej i tylnej oraz siedziskiem komfortowym marki GRAMMER lub SEAT z zagłówkiem.
dane techniczne
|
CHARAKTERYSTYKA MOCY |
|||||||||||
Moc znamionowa przy 2100 obr/min | 96 kW (130 KM) | ||||||||||
Maksymalny moment obrotowy przy 1400 obr/min | 500 Nm | ||||||||||
SILNIK |
|||||||||||
Marka | MMZ | ||||||||||
Typ | D-260.2 | ||||||||||
Liczba cylindrów | 6 | ||||||||||
Rodzaj wtrysku | bezpośredni | ||||||||||
Srednica cylindrów/skok tłoka | 110/125 mm | ||||||||||
Pojemność skokowa | 7120 cm3 | ||||||||||
Stopień sprężania | 15:1 | ||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa | 226 g/kWh | ||||||||||
Rodzaj chłodzenia | cieczą | ||||||||||
Filtr powietrza | suchy z wymiennym wkladem | ||||||||||
UKŁAD KIEROWNICZY |
|||||||||||
Rodzaj | hydrostatyczny z niezależnym zbiornikiem oleju | ||||||||||
Typ | z dwoma cylindrami dwustronnego działania w trapezowym układzie kierowniczym | ||||||||||
UKŁAD HAMULCOWY |
|||||||||||
Hamulec roboczy | tarczowy, cuchy, niezależny, uruchamiany mechanicznie | ||||||||||
Hamulec postojowy | mechaniczny, sterowany dźwignią, działający na koła tylne | ||||||||||
UKŁAD NAPĘDOWY |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Tylny
most napędowy
|
|||||||||||
Przedni
most napędowy
|
|||||||||||
UKŁAD HYDRAULICZNY |
|||||||||||
Zbiornik oleju | niezależny | ||||||||||
Funkcja podnośnika | regulacja siłowa, pozycyjna, mieszana | ||||||||||
Wydatek pompy | 56 dm3/min | ||||||||||
Ciśnienie nominalne w układzie | 18,5 - 20 MPa | ||||||||||
Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi | 2 kat, w/g ISO | ||||||||||
Maksymalny udźwig podnośnika (w osi końcówek cięgieł dolnych) | 5500 kg | ||||||||||
Hydraulika zewnętrzna | 3 pary szybkozłączy typu ZSR lub EUR | ||||||||||
WAŁ ODBIORU MOCY |
|||||||||||
Rodzaj | niezależny i zależny | ||||||||||
Prędkość obrotowa WOM niezależnego WOM/silnik | 540/2040
obr/min 1000/2100 obr/min |
||||||||||
Prędkość obrotowa WOM zależnego (dla kół 18,4 R38) | 3,5 obr/m drogi | ||||||||||
Średnica końcówki WOM | 35 mm | ||||||||||
Liczba wpustów | 6 (540), 21 (1000) | ||||||||||
POJEMNOŚCI |
|||||||||||
Zbiornik paliwa | 165 l | ||||||||||
Układ smarowania silnika | 22 l | ||||||||||
Skrzynia biegów, tylny most | 47 l | ||||||||||
Przedni
most napędowy:
|
|
||||||||||
Układ hydrauliczny | 25 l | ||||||||||
WYMIARY |
|||||||||||
Długość | 4950 mm | ||||||||||
Szerokość | 2250 mm | ||||||||||
Wysokość | 2980 mm | ||||||||||
Rozstaw osi | 2750 mm | ||||||||||
Prześwit pod tylną osią | 465 mm | ||||||||||
UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|||||||||||
Napięcie | 12 V / rozruch 24 V | ||||||||||
Akumulator | 2 szt. 12 V o poj. 100 Ah, | ||||||||||
Rozrusznik | 24 V – 4,0 kW | ||||||||||
Alternator z regulacją napięcia „zima-lato” | 14 V – 1,0 kW | ||||||||||
ROZSTAWY KÓŁ |
|||||||||||
Przednich | 1550-2200 mm | ||||||||||
Tylnych (bezstopniowo) | 1550-2400 mm | ||||||||||
MASY CIĄGNIKA |
|||||||||||
Masa własna pojazdu | 5240 kg | ||||||||||
Rozkład mas przód/tył | 1782/3458 | ||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Dopuszczalna masa całkowita holowanych przyczep | 20000 kg | ||||||||||
OGUMIENIE |
|||||||||||
Przód | 14,9 R24; 380/70 R24 | ||||||||||
Tył | 18,4 R34 lub 16,9 R38; 520/70/R34 | ||||||||||
ZESPOŁY PRZYŁĄCZENIOWO - ZACZEPOWE |
|||||||||||
Zaczep przedni | widełkowy | ||||||||||
Zaczep rolniczy | widełkowy, wychylny, dopuszczalny nacisk pionowy 12 kN | ||||||||||
Górny zaczep transportowy | widełkowy, ze sworzniem ø 40, z możliwością regulacji wysokości, dopuszczalny nacisk pionowy 12 kN | ||||||||||
Dodatkowy zaczep transportowy | ze sworzniem ø 40, z możliwością regulacji wysokości, dopuszczalny nacisk pionowy 25 kN (opcja) | ||||||||||
KABINA |
|||||||||||
Bezpieczna odpowiadająca normom OECD i wymaganiom regulaminu 71 EKG dotyczącym pola widzenia kierowcy. | |||||||||||
Komfortowa z bardzo dobrą filtracją powietrza wymuszonego przez wentylator, z możliwością wyposażenia w filtr węglowy | |||||||||||
Nagrzewnica powietrza, wycieraczki szyby przedniej i tylnej, okna boczne i tylne uchylne, dach uchylny. | |||||||||||
Komfortowa i ergonomiczna tablica przyrządów wraz z przełącznikiem kierunkowskazów pod kierownicą, radioodtwarzacz z głośnikami. | |||||||||||
Komfortowe siedzisko z zagłówkiem, podłokietnikami oraz regulacją kąta pochylenia oparcia. |