Ciągnik rolniczy PRONAR 82 TSA
Przeznaczony do wykonywania prac polowych i transportowych w małych i średnich gospodarstwach rolnych przy współpracy z maszynami zawieszanymi, przyczepianymi i z napędem od WOM. Ciągnik wyposażono w sprzęgło cierne suche jednotarczowe, mechaniczną synchronizowaną skrzynię biegów z wbudowanym reduktorem skrzyni, tylny most z blokadą sterowaną hydraulicznie, przedni most napędowy resorowany z mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu wewnętrznym i napędem włączanym automatycznie (przy poślizgu kół tylnych większym od 4 - 6 %), WOM niezależny i zależny, pompę o wydatku 45 dm3/min, trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi sterowany hydraulicznie z regulacją siłową i pozycyjną oraz w hydraulikę zewnętrzną z 3 parami szybkozłączy. Posiada hydrostatyczny układ kierowniczy DANFOSS, hamulec roboczy (tarczowy suchy i niezależny) uruchamiany mechanicznie i mechaniczny hamulec postojowy oraz instalację elektryczną 12 V z akumulatorem 2 szt. 12 V i alternatorem 14 V - 0,7 kW. Kabina bezpieczna, komfortowa z wentylacją, ogrzewaniem, z uchylnym dachem i oknami oraz wycieraczkami szyb.
dane techniczne
|
CHARAKTERYSTYKA MOCY |
|||||||||||
Moc znamionowa przy 1800 obr/min | 65 kW (90 KM) | ||||||||||
Maksymalny moment obrotowy przy 1200 obr/min | 386,2 Nm | ||||||||||
Moc na WOM 1000 obr/min | 62 kW (84 KM) | ||||||||||
SILNIK |
|||||||||||
Marka | D-245.5 | ||||||||||
Liczba cylindrów | 4 | ||||||||||
Typ | czterosuwowy, z zapłonem samoczynnym, chłodzony cieczą, turbodoładowany | ||||||||||
Urządzenie ułatwiające rozruch | świeca płomieniowa | ||||||||||
Rodzaj wtrysku | bezpośredni | ||||||||||
Filtr powietrza | olejowy, dwustopniowy z wstępnym filtrem bezwładnościowym | ||||||||||
Pojemność skokowa | 4752 cm3 | ||||||||||
średnica cylindrów/skok tłoka | 110/125 mm | ||||||||||
Stopień sprężania | 15,1 | ||||||||||
Jednostkowe zużycie paliwa | 226 g/kWh +5% | ||||||||||
UKŁAD KIEROWNICZY |
|||||||||||
Rodzaj | hydrostatyczny | ||||||||||
Marka | DANFOSS | ||||||||||
Typ | z cylindrem dwustronnego działania w trapezowym układzie kierowniczym | ||||||||||
UKŁAD HAMULCOWY |
|||||||||||
Hamulec roboczy | tarczowy, suchy, niezależny, uruchamiany mechanicznie | ||||||||||
Hamulec postojowy | mechaniczny, sterowany dźwignią | ||||||||||
UKŁAD NAPĘDOWY |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Przedni
most napędowy
|
|||||||||||
UKŁAD HYDRAULICZNY |
|||||||||||
Zbiornik oleju | niezależny | ||||||||||
Wydatek pompy | 45 dm3/min | ||||||||||
Ciśnienie nominalne w układzie | 18,5-20 MPa | ||||||||||
Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi | 2 kat. w/g ISO | ||||||||||
Maksymalny udźwig podnośnika: z siłownikiem C 110 | 3500 kg | ||||||||||
Hydraulika zewnętrzna | 3 pary szybkozłączy typu ZSR lub EUR | ||||||||||
Funkcja podnośnika | regulacja siłowa, pozycyjna, mieszana | ||||||||||
WAŁ ODBIORU MOCY |
|||||||||||
Rodzaj | niezależny i zależny | ||||||||||
Prędkość obrotowa WOM niezależnego | 540 lub 1000 obr/min | ||||||||||
Prędkość obrotowa WOM zależnego (dla kół 16,9xR38) | 3,5 obr/m drogi | ||||||||||
Liczba wpustów | 6 ( 540 ), 21 ( 1000 ) | ||||||||||
POJEMNOŚCI |
|||||||||||
Zbiornik paliwa | 130 (2x65) l | ||||||||||
Układ hydrauliczny | 25 l | ||||||||||
WYMIARY |
|||||||||||
Długość (bez obciążników) | 4050 mm | ||||||||||
Szerokość | 2050 mm | ||||||||||
Wysokość | 2940 mm | ||||||||||
Rozstaw osi | 2450 mm | ||||||||||
Prześwit pod układem zawieszenia | 375 mm | ||||||||||
UKŁAD ELEKTRYCZNY |
|||||||||||
Napięcie z przełącznikiem na rozruch 12/24 V | 12 V | ||||||||||
Akumulator | 2 szt. 12 V o poj. 88 Ah | ||||||||||
Rozrusznik | 24 V – 4,0 kW | ||||||||||
Alternator | 14 V -0,7 kW | ||||||||||
ROZSTAWY KÓŁ |
|||||||||||
Przednich (stopniowo) | 1420-1970 mm | ||||||||||
Tylnych (bezstopniowo) | 1440-2100 mm | ||||||||||
MASY CIĄGNIKA |
|||||||||||
Masa własna ciągnika gotowego z kabiną z obciążnikami | 4289 kg | ||||||||||
Rozkład mas przód/tył | 1577/2712 | ||||||||||
OGUMIENIE |
|||||||||||
Przód | 360/70/R24 lub 380/70/R24 | ||||||||||
Tył | 16,9 x R38 lub 18,4 x R34 | ||||||||||
ZESPOŁY PRZYŁĄCZENIOWO - ZACZEPOWE |
|||||||||||
Zaczep przedni | widełkowy | ||||||||||
Górny zaczep transportowy | mechaniczny | ||||||||||
Zaczep rolniczy | widełkowy, wychylny, dopuszczalny nacisk pionowy 6,5 kN | ||||||||||
Belka zaczepowa | na żądanie | ||||||||||
Dolny zaczep transportowy | sterowany podnośnikiem, dopuszczalny nacisk pionowy 6,5 kN | ||||||||||
KABINA |
|||||||||||
Bezpieczna odpowiadająca normom OECD i wymaganiom regulaminu 71 EKG dotyczącym pola widzenia kierowcy. Komfortowa z bardzo dobrą filtracją powietrza wymuszonego przez wentylator, z możliwością wyposażenia w filtr węglowy. | |||||||||||
Nagrzewnica powietrza, wycieraczki szyby przedniej i tylnej, okna boczne i tylne uchylne, dach uchylny. | |||||||||||
Komfortowa i ergonomiczna tablica przyrządów wraz z przełącznikiem kierunkowskazów pod kierownicą. | |||||||||||
Komfortowe siedzisko z zagłówkiem, podłokietnikami oraz regulacją kąta pochylenia oparcia. | |||||||||||
STANDARDOWE WYPOSAŻENIE |
|||||||||||
Reflektory robocze z przodu ciągnika szt. 4 | |||||||||||
Układ rozruchowy ciągnika 24 V | |||||||||||
Radioodtwarzacz z głośnikami | |||||||||||
DODATKOWE WYPOSAŻENIE |
|||||||||||
Klimatyzacja | |||||||||||
Elektroniczny system podglądu pracy przyłączanego narzędzia | |||||||||||
Reduktor biegów pełzających | |||||||||||
Podgrzewacz płynu chłodzącego | |||||||||||
Sprzęgi do kół bliźniaczych | |||||||||||
Przedni TUZ |